Monday, March 31, 2014

Kõne sünnipäevale pühendatud retroõhtul

Armsad sõbrad.
Mõni aeg tagasi istusin ma poega oodates autos, lasin esiistme alla, sulgesin silmad ning jäin kuulatama. Miski tundus äkki väga tuttav.
Tundsin, et ma olen tegelikult oma kodus Aseris, üleval toas. On suvi ning vihm sajab meie katuse väikestele eterniitplaatidele.
See oli nii kummaline tunne. Mõtlesin, et näed, maailm on aastatega teiseks saanud, ehk ka mina hoopis teiseks saanud, käin teisi teid ja mõtlen teisi mõtteid, aga vihm on seesama. Vihm on ikka rahutooja, selle tunde tekitaja, et nii hea on vihma ajal olla, kui sul on katus pea kohal.
 Ma pole sellest tüübist, kes suure valingu ajal välja jooksevad, lompides karglevad, kiljuvad ja naervad. Ma olen pigem see, kes kuulab vaikselt, püüdes eristada iga piisa kukkumise väikest põksu.
Aga toona, autos mõtlesin veel, et Tea jälle sätib tähistel õhtutel end seisma nii, nagu ta mäletab, et ta oma kodutrepil tähti vaatas. Küllap me vajame siis seda vihma ning neid tähti, sest need on ühed vähesed, mis tunduvad üha uued ja samal ajal igavesed.
Mul on väga hea meel, et me saime tänasel õhtul teiega koos olla. See polnud sugugi tavaline õhtu. See oli segu sellest vihmast, mis meie juustesse sadanud ning nendest tähtedest, mis meie südametesse igatsust toonud.
Ma olen ühtaegu rõõmus selle üle, et mis on olnud, aga kurb seepärast, et kõik see on juba olnud. Ma olen rõõmus selle üle, et te tulite, aga kurb, et lahkute.
Minge siiski rahus, sõbrad. Paistku ikka teie taevas kodused tähed, lõhnaku needsamad sirelid ning toksigu vastu katust ikka seesama vihm, mis teid lapsena magama uinutas. 

No comments: