Saturday, February 26, 2011

Meistriks teiste arvel

Kui sa pole nende hulgast, kellel pidevalt midagi juhtub ja sünnib, siis on iga vähegi teistmoodi päev suursündmus. Nagu näiteks üks hiljutine õhtupoolik, mil Rahvusraamatukogus jagati ilusamate raamatute auhindu.
Ma läksin sinna teadmisega, et "Printsessi voodikohendaja päevaraamat" on jõudnud Eesti 25 kaunima raamatu sekka aastal 2010.
Jah, tõesti, ega ma sellele kaunidusele oma käega kaasa aidata ei suutnud. Aga ometi tundsin, nagu oleks ma ise kujundusmeistriks tulnud. Pealegi olin ma üks neist kahest, kes minu raamatu aukirjade järele läks. Teine meist oli Eesti Ajalehed AS kirjastuse projektijuht Hanna Sinijärv. Raamatu kujundaja Piia Stranberg aga kujundas sel hetkel veel kohe-kohe trükki läinud Maalehe numbri reklaame.
Õnneks oli raamatu piltide autor Mari Kanasaar kohal. Ainult et ta ei suristanud oma ratastoolis auhinda kätte saama. Põhjused jäävad tema teada, aga rõõmus oli ta saavutuse üle küll. Sest esimesest pliiatsitõmbest saati olid teda vallanud kahtlused, kas see, mida ta suudab, on ikka see, mida ta tahaks suuta.
Nüüd said need kahtlused natukenegi kustutatud.
See õhtu pakkus aga teisegi väga rõõmsa hetke. Nimelt anti pärast seda, kui Viive Noor oli ilusamaid lasteraamatuid valinud seltskonna nimel TEA Kirjastuse korralikult läbi vitsutanud, kätte parimate lasteraamatute illustreerijate auhinnad. Ning Catherine Zarip võitis auhinna "Vana sõna vallatuste" piltide eest. Palju õnne, Kati! Sa oled seda väärt!
Foto Mari Kanasaarest: SVEN ARBET

No comments: